10 +  Письмо редактору

Як лоукостер Norwegian завойовує світ?


Як лоукостер Norwegian завойовує світ?

Нещодавно стало відомо, що одній з можливих причин кризи Ryanair, із-за якої авіакомпанія була вимушена відмінити більше 2000 рейсів, став масовий відхід пілотів до конкурентів – перевізника Norwegian. На прохання нас засновник сайту aviablogger.com. Костянтин Парфененок написав про те, чому нам усім слід придивитися до норвежців уважніше.

Що за Norwegian? Звідки вони взялися?

З Норвегії ж! У країнах Скандинавії завжди були добре розвинені регіональні перевезення і Norwegian (вірніше, Norwegian Air Shuttle – так авіакомпанія називалася раніше) прийшла в 1993 році на зміну збанкрутілої компанії під назвою Busy Bee. “Бджілка” виконувала польоти для великого перевізника Braathens, і Norwegian почала літати замість неї на невеликих Fokker 50 по норвезьких селах.

Так би усе і закінчилося, але в 2001 році Braathens була поглинена Scandinavian Airlines System (SAS), яка вирішила замінити Norwegian своїм регіональним підрозділом SAS Commuter. А оскільки літати усередині Скандинавії, конкуруючи з великою авіакомпанією, було складно, то Norwegian Air Shuttle не залишалося нічого іншого, як зробитися лоукостером. Абсурдна ідея, але боси авіакомпанії вирішили: клієнти є, ім’я скоротимо до Norwegian, купимо великі літаки – і будь що буде.

  Норвегія


І понеслося, та ще як! Потім було найбільше замовлення в історії Скандинавії на нові літаки (100 Boeing 737 MAX 8 і можливість замовити ще 100 пізніше), початок польотів за межі скандинавських країн, але справжній прорив стався, коли лоукостер почав польоти через океан.

Як це – “через океан”? Хіба лоукостеры можуть собі таке дозволити?

Так, прийнято вважати, що доля низкобюджетных авіакомпаній – короткі польоти на пару годин. Так простіше і швидше заробляти, а у довгих рейсів економіка інша.

Але це не зупинило Norwegian: в 2012-му перевізник оголосив про те, що літатиме на Boeing 787 Dreamliner в Азію і США. Так, на борту є комфорт-клас, системи розваг, але ціни все одно низькі (у 1,5-2 рази дешевше, ніж у класичних авіакомпаній), а велика частина послуг все одно надається за додаткову плату. І це спрацювало – спочатку почалися далекомагістральні рейси із Скандинавії, потім з Лондона, тепер перевізник замахнувся на рейси між Римом і містами США, а на горизонті – безліч рейсів в країни Латинської Америки.

А що стосується рейсів по Європі? Звідки вони літають?

  Пам'ятки Норвегії для дітей в липні


Norwegian літає практично в усі великі європейські міста, і карта польотів увесь час розширюється. З Вільнюса можна дешево полетіти до Осло і Стокгольма (реально упіймати переліт туди-назад за € 20). З Варшави – у Барселону, Мадрид, Малагу і Осло.

І так, Norwegian дає можливість на своєму сайті (до речі, дуже зручному) купити квитки на стикувальні рейси, іноді по дуже принадних тарифах. Тому перевіряй, що дешевше – купити відразу квиток через Стокгольм або Осло або два окремі квитки.

Скільки у Norwegian стоять додаткові послуги?

За найдешевшим тарифом можна або поміняти дату вильоту з штрафом € 45-90, або змінити прізвище в квитку за € 45. Провезення 20 кг багажу обійдеться залежно від сезону (його у перевізника два: високий і низький) і маршруту в € 8-68 при оплаті онлайн і € 25-100, якщо платити в аеропорту. Вибір місця на борту на європейських рейсах коштує від 9 до 19 євро, на далекомагістральних рейсах – від € 35. Пляшка води на борту коштує € 2,2, набір з чаю і десерту – € 5.

Ну гаразд, але чим Norwegian краще за інших?

  Квиток до Ставангера. Юрій Марченко - про Норвегію і її мешканців


Скандинавським підходом. Це така IKEA у світі авіаперевезень. Береш усе, що необхідно (та ж ручна поклажа включає два предмети безкоштовно), без нав’язування або агресивної реклами. Граничне ввічливе спокійне обслуговування, без реверансів. Мабуть, найхарактернішою відмінністю Norwegian є наявність безкоштовного інтернету для усіх пасажирів незалежно від тарифного плану і можливість дивитися телевізійні трансляції на борту. Так скандинави зайвий раз недбало підкреслюють, що для них літак – такий же вид транспорту, як автобус або потяг.

Ще у Norwegian є власна програма лояльності Norwegian Reward, в якій можна об’єднати декілька аккаунтів в сімейний і набирати Cash Points, які потім витрачати на авіаквитки. Без яких-небудь складних схем.

І ще один факт, що доводить, з якою увагою перевізник відноситься до деталей. У Norwegian дуже незвичайний підхід до забарвлення літаків – хвости увесь час різні. Спочатку на них зображалися знамениті люди із Скандинавії: шведська актриса Грета Гарбо, норвезький художник Едвард Мунк, дослідник Фритьоф Нансен і інші. Але з якогось моменту знаменитих скандинавів стало не хапати, і була запущена програма Tail fin heroes, а на хвостах почали з’являтися портрети великих людей з інших країн, наприклад, Фреді Меркьюри. Всього у авіакомпанії більше 70 іменних лайнерів.

  Їдемо в Норвегію


А що за історія з пілотами, яких Norwegian переманює у конкурентів Ryanair?

На початку місяця стало відомо, що у Ryanair проблеми з регулярністю польотів із-за великого нальоту у пілотів, тому авіакомпанія була вимушена уперше за всю свою історію відмінити більше 2000 рейсів. (Детальніше про це ми писали раніше.)

Пізніше стало відомо, що причина не лише в спробах наслідувати режим праці і відпочинку співробітників, але і в тому, що близько 140 пілотів за минулий рік пішли працювати в Norwegian (обидві авіакомпанії використовують один і той же тип літаків – Boeing 737). Два перевізники намагаються ніяк не коментувати цю ситуацію, але Ryanair вже заморозив співпрацю з Norwegian по далекомагістральних перельотах. Раніше планувалося, що ірландці підвозитимуть норвежцям пасажирів до рейсів через океан.

Тобто, якщо у Norwegian усе піде за планом, найближчими роками вони можуть вирватися в лідери ринку?

Важлива перевага норвежців перед конкурентами (а доки до таких слід відносити в першу чергу бюджетних перевізників) в тому, що авіакомпанія робить ставку на далекомагістральні польоти, чим не може доки похвалитися жоден європейський лоукостер. Окрім іншого, зараз Norwegian планує відкривати великі бази в Ірландії, також розраховані на виконання польотів в США і інше “заокеанье”.

  Їдемо в Норвегію


При цьому вони не забувають про розвиток європейських маршрутів, правда, роблять це логічно і поступово. Коротше кажучи, поки Wizz Air і Ryanair воюють один з одним за Польщу і по кілька разів в рік міняють правила перевезення багажу, норвежці поступово завойовують світ і починають серйозно претендувати на шматок пирога, що традиційно вважається долею великих авіакомпаній.

Приклади цін* на деякі перельоти від Norwegian:

– Вільнюс – Стокгольм 17 або 24 жовтня (в один бік) – від € 11,60

– Вільнюс – Нью-Йорк 16 – 29 листопада (туди-назад, з пересадкою в Осло) – від € 326,41

– Варшава – Барселона 9 – 16 жовтня (туди-назад) – від € 75,35

– Осло – Бостон 3 – 11 грудня (туди-назад) – від € 260,04

– Рим – Нью-Йорк 9 – 19 листопада (туди-назад) – від € 299,80

* Ціна актуальна на момент публікації матеріалу.

Фото – офіційна сторінка авіаперевізника


© 2019 Поради мандрівникам
При повному або частковому відтворенні інформації заборонено.
sitemap