10 +  Письмо редактору

Звідний звіт про нашу поїздку в Чехію по замках в липні

Цього року в липні нам не вдалося вирватися у відпустку, тому ностальгую по торішній поїздці! Для більшості Чехія розпочинається з Праги, але для нас з чоловіком перша асоціація з цією країною завжди була і залишається ЗАМКИ! Коли я планувала своє весілля в 2007 році, то спочатку хотіла весілля саме в одному із замків Чехії. І ось нарешті моя мрія збулася – я відвідала цю країну і більшість замків, які свого часу розбурхували мою уяву! У Чехії більше двох тисяч замків, ми встигли відвідати вісім, тому ще обов’язково повернемося!))) А взагалі Чехія однозначно підкорює своєю великодушною кухнею, зеленню, ставками з лататтям і конячками! Усі пости цієї поїздки можна знайти по спеціальному тегу

Емниште, замок – отель

Замок Червена Лгота

Замок Сихров

Йиндржихув-Градец

Маршрут нашої поїздки на карті:

photo newpicture.png

Взагалі, для нас увірвати відпустку влітку – це розкіш, за яку у відпустці потрібно потім розплачуватися))) Я спеціально про це пишу, тому що часто люди читають чужі блоги і думають – от як здорово, постійно подорожують, не життя – а малина, а то, що за завісою багато багато роботи, якось забувають. Я навіть у відпустці мінімум дві години проводила за роботою у комп’ютера. У вівторок в першій половині дня ми встигли провести символічну церемонію, а увечері долетіли до Відня, узяли в оренду авто в SIXT, і доїхали до півдня Чехії, заночувавши в місті Леднице! Готель сміливо можу рекомендувати – Restaurace a Penzion U Fábů, нас чекала дивовижна вечеря з пивом і почуття задоволення, що ми так багато встигли за день!)))

Чоловік впав в дество і ночував на верхньому ліжку, задоволений як слон)))

День перший: Замок і парк Леднице, переїзд на північ, новий готель-замок Емниште

Уранці нас чекав прекрасний сніданок

А потім ми відправилися на огляд першого замку – Леднице! Ми поїхали на машині, але насправді, від готелю можна і треба йти пішки, парковка у замку платна, і ненабагато ближче, ніж у готелю.

Ледницко-Валтицкий комплекс займає площу майже 300 км2 (!) – це найбільший парк Європи! Тому розповідь про замок я розбила на дві частини – перша присвячена інтер’єрам замку, а друга частина – парку! Леднице і околиці з 1249 року належали Лихтенштейнам – тим самим володарям князівства Ліхтенштейн між Австрією і Швейцарією.

Фордерланерсбах - прекрасне і непроизностимое

Замок Леднице.

Взагалі, в Чехії дуже багато усього з дерева, починаючи від інтер’єру готелів, закінчуючи прекрасними різьбленими сходами і стелями

Для того, щоб зрозуміти, як нам добре було в парку замку Леднице, потрібно спочатку пережити два місяці жари на Кіпрі. Дуже приємно було в середині спекотливого посушливого випаленого літа потрапити в оазис зелені, прохолоди і краси! Парк не лише вражає своєю пишністю і різноманітністю в плані дерев, садів і будівель, але тут ще і влаштовані багато розваг для відвідувачів, починаючи від катання на конячках і на човні по озеру, закінчуючи стрільбою з лука і арбалета. Мені здається, в парку можна спокійно провести весь день, що напевно чехи і роблять по вихідних, принаймні, я б на їхньому місці саме так би і поступала.

Замок Леднице – Парк!

У результаті провели там близько 5 годин)))))

Пообідали в нашому готелі і поїхали на північ в “наш” замок на найближчі 4 ночі.
Чехія – країна замків, в цій країні їх тисячі. Тому було логічне, що жити ми повинні саме в замку, а не просто в готелі. Довелося трохи попітніти вибираючи. Пропозицій дуже багато, але мені хотілося ще і вдале розташування в центрі країни! Зірки співпали, коли я знайшла замок Емниште! Ми жили і почували себе просто по-королевски. Це не просто маленький приватний замок, а справжня пам’ятка 18 віків! Власниками замку є старовинне сімейство Штернбергов, але при цьому члени цієї аристикратичной сім’ї працюють по обслуговуванню туристів і замку нарівні з найнятим персоналом! У нас був просто прекрасний величезний двокімнатний номер з ліжком з балдахіном! Вечорами окрім нас в замку були тільки хазяї, і здавалося, що він наш хоч би ненадовго)) А який там сад!

Чехія: Емниште, замок – отель

Другий день: Замок Глубока-над-Влтавой і Чесання Крумлов

Наступного дня ми поїхали в замок, який я хотіла відвідати більше всего – Hluboká nad Vltavou. Поснідали ми в придорожньому рундуку просто нереально смачними сосисками за смішні 5 євро з кавою!)) Окремо варто відмітити, що в Чехії дороги погані, навіть моторвеи, там зараз багато ремонтних робіт йде, може змінитися усе до кращого, але доки Росію або Україну нагадує)) І не забудьте, що в Чехії для проїзду по моторвею потрібна віньєтка, і пити за кермом не можна навіть пляшку пива, разрещено 0 проміле. Для мого чоловіка за наявності такого смачного пива це був тяжкий удар після кіпрських 0,5 проміле

40 днів в горах Болівії і Перу : 7. Салaр де Уюни: вулкан Иррупутунку (5163м), рожеві фламінго

Свого часу я мріяла про весілля в цьому замку! Жених на білому коні, красиві інтер’єри, я в сукні з шлейфом на парадних сходах!)) Тому було дуже цікаво подивитися на замок живцем і зрозуміти, а що я у результаті втратила:) Ну що можу сказати? Замок дійсно красивий! І підходить для наречених, які хочуть себе відчути принцесами! Тут усе як в казці! На жаль, інтер’єри фотографувати не можна, але повірте мені на слово – вони гідні того, щоб їх побачити! Глубока-над-Влтавой вважається самим англійським чеським замком, і побудований він за образом і подобою замку Віндзора.

Замок Глубока-над-Влтавой

Однозначно рекомендую, але це місце отже туристами не обділено, і про нього багато інформації в інтернеті.

Після замку ми поїхали в Чесання Крумлов, в замок вже не встигли, зате вдосталь нагулялися по місту. Цього дня було досить прохолодно і похмуро, але нам після Кіпру це було в кайф! Місто прекрасне, туди однозначно потрібно їхати! Тут ми зустріли перший обмін валют ( Чехія не перейшла на євро) і тут ми накупили сувенірів (прекрасні келихи, старовинні гуслі фотографії). Про Чеський Крумлове не написав тільки ледачий, сюди їдуть практично усі туристи, які відвідують Чехію, і не даремно. Місто дійсно дуже колоритне, живе, багато магазинів, вуличні музиканти, кафешок, ресторанів, прямо відчувається справжнє вируюче життя! З парковкою у них теж дуже добре, легко знайшли місце навіть влітку. Зовнішній вигляд міста практично не змінився з 18 століття, завдяки своїй архітектурі центр міста був внесений в список світової культурної спадщини ЮНЕСКО. Однозначно, їхати усім!

Чеський Крумлов

А ще я тут спробувала трдельник – традиційні чеські ласощі, по мені так наша звичайна здобна булочка з цукром типу плюшки

Місто прекрасне! Багато цікавих будівель, вивісок, красиві види, річка! Грають музиканти

Вечеряли в придорожнем кафе “У Михалыча”, де я уперше спробувала кнедлики, які виявилися звичайним білим батоном)))

Тринідад і Тобаго

Третій день: Конопиште і Карлштейн

Взагалі, запланована програма у мене була набагато общирнее – приблизно по 4 замки в день, але устигали ми по два!)))

З ранку ми поїхали в замок Конопиште! Нам повезло – потрапили на російську екскурсію ( вони тільки в певний час кілька разів в день і за бОльшую вхідну плату). Напевно усі знають ім’я Франца Фердинанда, спадкоємця престолу Австро-Угорщини, чиє вбивство сербським студентом стало приводом для початку Першої світової війни. Саме він довгий час був власником цього замку. Він також будучи великим любителем полювання, обладнав в замку механічний тир, розширив вже колекцію зброї і обладунків, що раніше зберігалася там, 16-18 віків, перетворивши її на одну з найбільших в Європі (більше 4500 предметів). Франц створив в замку множетсво “мисливських коридорів”, прикрашених здобутими трофеями., яких налічується більше 300 000 екземплярів.

Замок Конопиште

Наступний замок – Карлштейн. Про нього у мене не дуже однозначне враження! З одного боку, що стосується зовнішнього вигляду, то замок вражає – це ідеальний старовинний замок, товсті кам’яні стіни, декілька башен-одна вище за іншу і усе вінчає Велика вежа, звідні мости через рови, велика територія, прекрасне розташування на пагорбі, дуже мальовнича природа! Око радіє! Але усередині – скудненько! Тому якщо у вас мало часу, то замість огляду інтер’єрів замку краще прогулятися по самому містечку Карлштейн – там дуже багато магазинів з сувенірами з хорошими цінами, багато антикваріату! В’їзд на машині в саме місто заборонений, на околиці є парковка. Від парковки до замку можна дійти або пішки, або доїхати на таксі (їм можна заїжджати в місто) або проїхатися на конячках! Ми вибрали останній варіант, оскільки замок знаходиться на дуже дуже високому пагорбі, а ніжки свої ми любимо!

Карлштейн: замок і місто

У Карлштейне в містечку дуже багато якісних сувениров – ми купили шарки на ялинку, а ще цікавий антикваріат ( ми отоварилися баранячими рогами і люстрою з оленячих рогів)

Обід був настільки щільним, що повечеряли ми в готелі шпикачками, купленими гарячими в супермаркеті неподалік!))) Як же я скучала за їх смаком!

Четвертий день:Чешский Штернберг, замок Сихров

З усіх побачених нами в Чехії замків, саме у Штернберга, на мій погляд, найкрасивіше розташування і найкращий вид! Замок стоїть на крутому скелястому пагорбі, а вид відкривається на зелені ліси і річку! Відмітно, що з моменту будови в 1241 році, замком володів виключно рід Штернбергов, найвідоміша і багата дворянська сім’ї Чехії. Своє прізвисько вони отримали від замку, який назвали “sternberg”, що в перекладі з німецької мови означає – “зірка на горі”. Зірки зображаються і на їх гербі, і навіть девіз у них зоряний: “Ніколи не згаснемо”!. І дійсно ця сім’я процвітає упродовж вже семисот (!) років. Цей замок жодного разу не продавався і не міняв власників. Тільки у 1945 році він був конфіскований державою, але вже в 1992 році знову повернений в сім’ю. І навіть після конфіскації тодішній пан Штернберк залишався у своєму родовому замку Чехії і працював доглядачем в музеї.

Гонконг: Пік Вікторії, парки і алея зірок

Замок Чеський Штернберг

Звідти відкривається прекрасний вид! Свій замок я б хотіла саме в такому місці і з таким видом!))) Ну, бажано на морі, а не на річку)))

Наступний замок – замок Сихров! Однозначно, кращий їх усіх, що ми бачили, як зовні, так і по інтер’єрах, причому усередині можна фотографувати. Я вже писала, що свого часу мріяла про весілля в замку Чехії. Так от побувавши в декількох з них, я зрозуміла, що для свого весілля я б однозначно вибрала замок Сихров! У нього дуже красивий зовнішній вигляд ( не даремно його прозвали “різьбленим дивом”), він – рожевий, біля замку розбитий шикарний парк, а які там інтер’єри! Хоча може бути моя любов до цього замку викликана тим, що він велику частину часу належав, французам, що наклало на архітектуру замку помітний французький відбиток!)))

Чехія: Замок Сихров.

А ось і весільна арка, тільки я не зрозуміла, чому її поставили в парку, а не біля замку

Інтер’єри

Далі ми збиралися відвідати замок Kokořín, але ми не врахували, що замок знаходиться на величезній піднесеності, до якої від парковки потрібно йти вгору по дуже крутих сходах. Загалом, поки ми шукали де припаркуватися ближче до замку, і зрозуміли, що альтернативи підйому пішки немає, на годиннику вже було 16,15, і ми вирішили, що до закриття замку ( у 17,00) вже не встигнемо. Так що, наступного разу будемо розумніші і закладемо на це місце більше часу.

Поруч відвідали місто Мірошник, читала про нього захоплені відгуки, насправді там одна вулиця і красивий вид на річку, та і усе

Одного разу в Мексике - 2

Увечері приємно було повертатися в “наш” замок, відкривати своїми ключами коміра, і заїжджати у свої володіння

П’ятий день: Замок Емниште, Червона Лота і Йиндржихув-Градец

В день від’їзду ми нарешті вирішили оглянути повністю наш замок. Оскільки ми проживали в готелі, для нас організували спеціальний приватний тур російською мовою, але фотографувати все одно було не можна. У будь-якому випадку, інтер’єри замку не “вау”, досить скромні, схожі на замок Штернберг ( замками володіють родичі).

А ось парк у замку прекрасний! Там і лаванда, і розарій, і гліцинія, і ослик! Диво!

Инстаграммлю, до речі, хто ще не фолловит – додайтеся, нік у мене такий же

Висуваємося в зворотну дорогу. По дорозі відвідали замок Червена Лота. Він дуже колоритний! Цей замок я побачила в інтернеті ще в 2007 році, коли думала про весілля в Чехії. І вже тоді його вид і розташування запали мені в душу, тому він однозначно потрапив в наш список замків в найпершу поїздку по країні))) На мій погляд, це один з найкрасивіших і незвичайних середньовічних чеських замків. Він розташований на скелястому острові посередині невеликого озера. Я думаю, що що будь-який, що побачив це творіння середньовічних архітекторів, захоче його відвідати! На жаль, крони у нас закінчилися, а карти не приймали, і євро не міняли, тому цей замок подивилися тільки зовні.

Чехія, замок Червена Лгота

У Провансі лавандові поля, а в Чехії – картопляні))

Наступне місто і замок – Йиндржихув-Градец, в російському інтернеті про нього практично немає інформації, а даремно, і місто і замок однозначно гідні відвідування! У цьому місті є замок, до речі, третій за величиною в Чехії. Туристи сюди якось особливо не доїжджають, російськомовних звітів я не зустрічала про це місце, а даремно. Містечко дуже приємне, чисте, удома акуратні, красивий ставок, пейзажі, ну і сам замок, звичайно, гідний уваги.

Чехія: Йиндржихув-Градец

Виліт в 9 вечора, удома о 2 годині ночі, спати – в 3, в 8 вже робота, але це все одно було здорово! 5 днів в зелені і прохолоді! У Чехію однозначно ще поїдемо!